35. NACIONALNI OTROŠKI PARLAMENT

Otroški parlament je program Zveze prijateljev mladine Slovenije, ki spodbuja aktivno državljanstvo in zavedanje o otrokovih in človekovih pravicah. Deluje v obliki razprav na temo, ki jo otroci izberejo sami na vsaki dve leti. Razprave potekajo na šolski, medobčinski in regijski ter nacionalni ravni.

Tako je 7.4 2025 v Ljubljani v Državnem zboru potekal že 35. nacionalni otroški parlamentMladi parlamentarci in parlamentarke so debatirali o temi šolski sistem, in sicer v štirih podtemah: odnosi in sodelovanje; učne vsebine in šola za življenje; metode in načini učenja/poučevanja; vrednote in odgovornost. Zelo prijeten pozdrav in nagovor sta z nami delili predsednica državnega zbora, mag. Urška Klakočar Zupančič in Darja Groznik, predsednica ZPMS. Prisotni so bili tudi minister Luka Mesec, ministrica Valentina Prevolnik Rupel, nekaj poslancev in gostov. Zagnani parlamentarci in parlamentarke so pogumno govorili, odgovarjali na vprašanja in delili svoja mnenja pri delu v skupinah in pri parlamentarnem delu zasedanja. Mladi parlamentarci in parlamentarke se zavedajo in opozarjajo, da so bistvo dobrega počutja v šoli odnosi med vrstniki, med učiteljem in učencem in  med učiteljem in starši, empatija ter razumevanje. Spregovorili so o sošolcih, vrstnikih, ki motijo pouk, ki izvajajo medvrstniško nasilje. Tega si ne želijo, opažajo tudi nemoč učiteljev in prosijo odrasle parlamentarce in strokovnjake, da poiščejo rešitve. Poudarili so, da je potrebno tudi več sodelovanja in dela po skupinah, več aktivnih oblik učenja, saj si na takšen način več zapomnijo in se več naučijo. Radi bi, da bi se na šolah izvajal tudi praktičen pouk. Mladi parlamentarci si želijo, da bi bil večji poudarek na učnih vsebinah, ki bodo pomembne tudi, ko zapustijo šolo in pomembne za življenje v prihodnosti. Radi bi bolje spoznali tehnologijo, pridobili več znanja glede gospodinjstva, tehnike in etike. Želijo se naučiti kako se učiti. Radi bi se učili o osnovah ekonomije, psihologije, o vrednotah. Želijo si učenja in razvijanja bontona v skupnosti, spoznavanja poklicev,… Veliko govora je bilo o ocenjevanju športne vzgoje, glasbene umetnosti in likovne umetnosti. Mladi parlamentarci in parlamentarke trdijo, da bi se pri takšnih predmetih moral ocenjevati trud in napredek, ki ga učenec v ta predmet vloži.       

Gostovanje v zgradbi parlamenta in sodelovanje v razpravi na takšnem nivoju je odlična izkušnja. Od pristojnih bomo z veseljem pričakovali povratne informacije o upoštevanju in izvajanju naših predlogov.

 Ema Bačić

Morda vam bo všeč tudi...